اثرات آبلیمو یک و نیم لیتری در پرمو شدن افرادی که کم مو هستند

،اثرات واقعی آبلیمو یک و نیم لیتری بر جذب مواد مغذی و قند خون بعد از غذا به طور خاص مورد بررسی قرار نگرفته است.

در نهایت، ادعاهایی وجود دارد که آب لیمو حاوی فیبر است. به هیچ درجه قابل توجهی اینطور نیست. لیمو حاوی فیبر است، بله، اما اگر یک لیموترش کامل، از جمله پوست آن را نخورید، مقدار قابل توجهی فیبر دریافت نخواهید کرد.

حکم: قابل قبول است که آب لیمو می تواند تخلیه معده را کند کند و در نتیجه گلوکز پس از غذا را کاهش دهد و در عین حال جذب مواد مغذی را بهبود بخشد، اما در حال حاضر شواهد کمی وجود دارد که آب لیمو به هضم کمک می کند.

آب

آب لیمو از رژیم های اسیدی محافظت می کند. این موضوع همیشگی منجر به کمی بحث و جدل شده است.

ایده اصلی این است که با اسیدی کردن بیش از حد خون، رژیم غذایی استاندارد آمریکایی باعث ترویج انواع بیماری ها، به ویژه سرطان، دیابت، پوکی استخوان و بیماری های قلبی عروقی می شود. اما خوشبختانه غذاهای مختلف می توانند PH خون شما را به تعادل برگردانند.

داشتن PH خون خیلی بالا (خیلی قلیایی) یا خیلی پایین (بیش از حد اسیدی)، در واقع می تواند مضر و حتی کشنده باشد. اما به جز در صورت بیماری شدید (سرطان، کتواسیدوز، نارسایی کبد، مسمومیت شدید …)، pH خون شما به شدت توسط سیستم بافر داخلی بدن شما در محدوده سالم تنظیم می شود.[13]
آیا تغییرات در این محدوده باریک می تواند به سلامت مربوط باشد؟ بعضی ها اینطور فکر می کنند. آنها بر این باورند که خم شدن به سمت انتهای پایین محدوده طبیعی نامطلوب است.

با این حال، شواهد ضعیف هستند، زیرا آزمایش این فرضیه شامل رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات یا مکمل‌سازی با مواد معدنی ضروری است دو مداخله‌ای که می‌توانند به راحتی بر سلامتی تأثیر بگذارند که با تغییر pH خون ارتباط ندارد.