استفاده از اتصالات لوله گلپایگان برای تزئین سفره عقد دختر روستایی

اتصالات لوله گلپایگان سه راهی یکی از رایج ترین و در عین حال پیچیده ترین بخش های هر شبکه لوله کشی است.

اتصالات لوله سه راهی عمدتاً برای تجمع (همگرایی) جریان ها از بسیاری از لوله ها به یک لوله اصلی و برای توزیع (واگرایی) جریان از لوله اصلی به چندین لوله انشعاب استفاده می شود.

شبیه‌سازی سه‌راهی برای چهار مورد مختلف در Re = 10 000 انجام شد. قطر داخلی اتصالات لوله سه راهی برای همه موارد 25.4 میلی‌متر بود.

اتصالات لوله سه راهی با سطوح جریان مختلف (A، B و C) در شکل 1D نشان داده شده است. چهار ترکیب مختلف ورودی-خروجی برای جریان از طریق یک اتصالات لوله سه راهی امکان پذیر است.

اتصالات

اینها عبارتند از: ترکیب متقارن (که در آن سطوح A و B به عنوان ورودی عمل می کنند و C تنها خروجی است)، ترکیب غیر متقارن (که در آن سطوح B و C به عنوان ورودی و A تنها خروجی است)، تقسیم متقارن (که در آن سطح C تنها سطح است).

ورودی در حالی که A و B دو خروجی هستند)، و تقسیم غیر متقارن (سطح B تنها ورودی است در حالی که A و C خروجی هستند).

مبانی جریان های آشفته و معادلات مدل سازی مربوط به تداوم، تکانه و مدل تنش رینولدز (RSM) با جزئیات کامل در بخش B1 توضیح داده شده است.

تمامی شبیه سازی های اتصالات لوله این آموزش در بسته نرم افزاری ANSYS Fluent انجام شده است که از یک طرح گسسته سازی فضایی مبتنی بر روش حجم محدود برای خطی سازی PDE ها استفاده می کند.

پیکربندی های مستقل مش برای چهار هندسه عبارتند از (الف) کاهنده: 0.413 میلیون سلول، (ب) زانویی: 0.302 میلیون سلول، (ج) خم: 0.307 میلیون سلول، و (د) اتصالات لوله سه راهی: 0.318 میلیون سلول.

برای درک بهتر، تجزیه و تحلیل حساسیت مش برای کاهنده نشان داده شده است. برای اطمینان از دقت فضایی شبیه سازی ها، سرعت محوری بر روی سه پیکربندی مش مختلف آزمایش شد.

شبکه های شش وجهی برای هر سه پیکربندی استفاده شد. و افزایشی حدود دو برابر تعداد شبکه اولیه برای هر یک از پیکربندی‌های مش بعدی ارائه شد.