با بوییدن چوب دارچین کیلویی پوست صورتتان را روشن کنید

خواص  چوب دارچین کیلویی برای سلامتی
دارچین حاوی ترکیبات زیادی است که به طور بالقوه تأثیر مثبتی بر سلامتی دارند، از جمله پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها، و برخی مواد شیمیایی منحصر به فرد مانند سینامالدئید، اسید سینامیک، سینامات.

مطالعات نشان داده‌اند که دارچین ممکن است با افزایش جذب گلوکز، بهبود حساسیت به انسولین در بافت‌های چربی و عضلانی، بهبود سنتز گلیکوژن در کبد، کاهش سرعت تخلیه معده و سایر تغییرات احتمالی، به تعادل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

این اثرات نتیجه سینامالدئید، ترکیبی در تمام انواع دارچین است. در حالی که تحقیقات نشان می دهد که برخی از فواید برای کنترل گلوکز است.

اما همچنان برای کسانی که دیابت دارند مهم است که برنامه درمانی مشخص شده توسط پزشک خود را دنبال کنند، زیرا اثرات دارچین در مطالعات تاکنون تغییرات کافی را برای جایگزینی دارو نشان نداده است. 3

دارچین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که جزء سالم رژیم غذایی است که به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند و از آسیب رساندن به سلول های بدن آنها جلوگیری می کند.

به طور کلی، اکثریت قریب به اتفاق تحقیقات در مورد دارچین فواید زیادی را نشان می‌دهد و مطالعاتی که شواهد بیشتری را ارائه می‌دهند همچنان منتشر می‌شوند.

ترکیبات موجود در دارچین ممکن است به پیشگیری از بیماری آلزایمر، کاهش التهاب در آرتریت و محدود کردن سخت شدن دیواره شریان ها (تصلب شرایین) کمک کند.

در حالی که این ادویه دارای جنبه های مطلوب بسیاری است، اما در اکثر انواع دارچین یک جنبه منفی وجود دارد: کومارین.

کومارین یک ترکیب شیمیایی است که در چندین گیاه از جمله دارچین یافت می شود و می تواند در مقادیر زیاد باعث آسیب کبدی شود. با این حال، کومارین در دارچین سیلان وجود ندارد، به این معنی که دارای فواید فوق العاده دارچین بدون این عیب است.