با خوردن فلفل دلمه مردی دچار عطسه شش روزه شد

به عنوان یک محصول کشت شده در بولیوی و آمریکای مرکزی برای هزاران سال ثبت شده است. فلفل دلمه نوعی غیر تند است که حاوی یک ژن مغلوب است که آلکالوئید کپسایسین را کاهش می دهد، ماده ای که طعم فلفل چیلی را تند می کند.

در فلفل دلمه علاوه بر رنگ سبز، برخی از غلاف ها می توانند به سایه های قرمز، نارنجی، زرد، بنفش و قهوه ای رسیده شوند. 2000 گونه در این گونه فلفل وجود دارد که به صورت تازه یا در غذاهای پخته مصرف می شود.

کشت فلفل ها به دلیل منشأ گرمسیری خود به یک فصل رشد طولانی برای داشتن بهترین طعم نیاز دارند که در طی آن دمای هوا، مواد مغذی و رطوبت بسیار مهم است. فلفل های شیرین نسبت به فلفل چیلی به مواد مغذی و آب بیشتری نیاز دارند.

دمای روز می تواند از 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) تجاوز کند تا زمانی که شبها بین 21 تا 24 درجه سانتیگراد (70 تا 76 درجه فارنهایت) باشد. ریشه ها می توانند 2-3 فوت از گیاه خارج شوند اما کم عمق هستند.

این محصول به خوبی به کاشت در بسترهای مرتفع، مالچ پاشی با برگ یا کمپوست، استفاده از کود سبز، آبیاری شیاری یا قطره ای واکنش نشان می دهد.

نیتروژن و آب در مراحل اولیه رشد برای ایجاد توده برگ کافی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی میوه در اواخر فصل گرم بسیار مهم هستند. فسفر حاصل از پودر استخوان به تضمین میوه دهی خوب کمک می کند.

برداشت و تولید بذرمیوه های بالغ باید زمانی از گیاه جدا شوند که سفت و براق هستند.

بسته به تنوع، رنگ واقعی میوه بالغ باید قبل از برداشت بدست آید. فلفل های کاملاً بالغ و رنگی (زرد، قرمز، قهوه ای، نارنجی، بنفش) ترد و آبدار هستند. فلفل های شیرین نسبت به مرحله سبز ویتامین A و C و محتوای قند بیشتری دارند، به ویژه با نزدیک شدن به هوای خنک.

بذرهایی که باید ذخیره شوند باید از میوه های تازه و کاملا بالغ تهیه شوند. دانه را می توان با دست یا با آسیاب کردن و شستن از گوشت جدا کرد. شستن دانه ها با سرکه ملایم یا محلول سفید کننده باعث جلوگیری از برخی بیماری های منتقله از طریق آفات می شود.

بذرها باید به سرعت در هوای متحرک خشک شوند و در دمای کمتر از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) در کمترین رطوبت ممکن نگهداری شوند. در ظروف در بسته، بذر فلفل می تواند 1-2 سال زنده بماند.