با پودر سیر اعلا در کشور چین ناباروری مردان درمان شد

گزارش کردند که پودر سیر اعلا مورد استفاده در هر کارآزمایی استاندارد شده بود تا حاوی 2.5 باشد. -13 میکروگرم بر میلی‌گرم آلیسین یا 13 میکروگرم بر میلی‌گرم آلیین، در حالی که مطالعات باقی‌مانده هیچ اطلاعاتی در مورد استانداردسازی ارائه نکردند.

دوره آزمایشی از 7 روز تا یک سال متغیر بود. مطالعات عموماً از ایالات متحده یا کشورهای اروپایی انجام شده است. پنج مطالعه در آسیا و یک مطالعه در استرالیا انجام شد.

در مجموع 1649 عنوان و چکیده مرتبط بالقوه از جستجو در PubMed، Cochrane، Science Direct و EMBASE همراه با سایر منابع مرجع شناسایی شد. از 162 مقاله ای که به عنوان متن کامل جمع آوری شده و برای گنجاندن مورد ارزیابی قرار گرفتند، 27 مطالعه معیارهای ورود به فراتحلیل را داشتند.

ویژگی‌های 27 RCT شامل و کیفیت آنها در جدول 1 توضیح داده شده است. بیست و دو کارآزمایی داده‌های کافی در مورد TC، 17 کارآزمایی داده‌های LDL-C، 18 کارآزمایی داده‌های HDL-C، 4 کارآزمایی داده‌های FBG، 9 کارآزمایی را گزارش کردند. داده های SBP و 10 کارآزمایی داده های DBP را گزارش کردند.

اکثر کارآزمایی ها از یک طرح مطالعه موازی استفاده کردند (26=n). با این حال، 1 کارآزمایی از طرح متقاطع استفاده کرد. در میان 27 مطالعه شناسایی شده، 14 مورد

تجزیه و تحلیل حساسیت اضافی محدود به مطالعاتی است که انطباق بالا، کیفیت بالا یا طراحی کنترل دارونما را نشان می دهد. اخیرا منتشر شد؛ با مدیریت رژیم غذایی یا مکمل با پودر سیر استاندارد شده انجام شد.

تجزیه و تحلیل اولیه روی TC تأیید شد و ناهمگنی در تجزیه و تحلیل آزمایش‌های با کیفیت بالا یا تکمیل شده با مواد استاندارد بهبود یافت.

اثر قابل توجه بر روی مقدار LDL-C یا DBP تفاوت قابل توجهی با اثر نشان داده شده توسط متاآنالیزهای جامع محدود به مطالعاتی که انطباق بالایی را نشان می‌دهند.

اخیرا منتشر شده‌اند، با مواد استاندارد تکمیل شده‌اند یا از پودر سیر با محتوای آلیین بالا استفاده شده‌اند، متفاوت نیست. . اثرات ترکیبی سیر بر HDL-C، به استثنای مطالعاتی که اخیراً منتشر شده است.

با محدود شدن آنالیزها تغییری نکرد. بر خلاف نتایج ادغام شده، آزمون حساسیت هیچ اثر قابل توجهی بر FBG یا SBP در همه دسته‌های محدود نشان نداد.