تخم مرغ آب پز پادشاه انگلستان مسموم بود 

تخم مرغ های آب پز خرد شده را به سالاد اضافه کنیدیا به عنوان میان وعده کامل بخورید.
1/4 آووکادو را روی یک تکه نان تست غلات کامل له کنید. روی آن را با برش های تخم مرغ  آب پز و مقداری فلفل سیاه یا فلفل قرمز بپاشید.

سس مایونز را در سالاد تخم مرغ با مقدار مشابه هوموس یا آووکادوی له شده با فشار لیمو و کمی نمک جایگزین کنید.
همزدن آسان تخم مرغ: 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت ملایم گرم کنید.

۱ فنجان سبزیجات دلخواه ریز خرد شده (مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، کلم بروکلی، اسفناج یا روکولا، قارچ، کدو سبز) را اضافه کنید و هم بزنید تا سبزیجات کمی پژمرده شوند.

2 تخم مرغ زده شده (یا 1 تخم مرغ کامل و 2 سفیده تخم مرغ) را به مخلوط اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا تخم مرغ ها سفت شوند. کمی نمک و فلفل یا کمی پنیر موزارلا یا پارمزان به آن اضافه کنید.

تخم مرغ
مافین تخم مرغ: در یک کاسه متوسط، 12 تخم مرغ کامل (یا معادل دلخواه در سفیده تخم مرغ؛ 1 تخم مرغ کامل = 2 سفیده تخم مرغ) را بزنید و کنار بگذارید. 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در تابه ای روی حرارت متوسط گرم کنید.

1 فنجان سبزیجات ریز خرد شده دلخواه را سرخ کنید (به بالا مراجعه کنید). سبزیجات پخته شده را در قالب مافین 12 فنجانی که با اسپری نچسب اسپری شده است، تقسیم کرده و اضافه کنید.

مخلوط تخم مرغ را روی سبزیجات بریزید. در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز مافین قرار داده شده تمیز شود بپزید.

قبل از برداشتن مافین ها، اجازه دهید چند دقیقه در تابه خنک شوند. تا 5 روز در یخچال یا تا 1 ماه در یخچال نگهداری شود.

در حالی که تخم مرغ رایج ترین گونه (به ویژه در ایالات متحده) است، تخم مرغ های طیفی از پرندگان از جمله اردک و بلدرچین نیز در سراسر جهان مصرف می شود.
تخم مرغ قهوه ای مغذی تر از سفید نیست. رنگ و اندازه یک تخم مرغ توسط نژاد مرغ تعیین می شود که می تواند تخم مرغ های سفید، کرم، قهوه ای، آبی، سبز یا خالدار تولید کند! رنگ زرده نیز منعکس کننده ارزش غذایی نیست بلکه نشان دهنده نوع خوراک طیور است.