خوردن بذر گوجه اس جی 12 برای زنان ممنوع شد

این فصل به بررسی خواص تغذیه ای بذر گوجه اس جی 12 می پردازد. کاربردهای بذر گوجه فرنگی که باعث ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری می شود بر اساس مواد مغذی و ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در آنها است.

بذر ها سرشار از فیبر غذایی، چربی و اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (FAs)، پروتئین ها و اسیدهای آمینه ضروری و مواد معدنی هستند. اسید لینولئیک FA غالب است و پس از آن اسید اولئیک و اسید پالمیتیک قرار دارند.

سایر اسیدهای چرب موجود در غلظت های پایین تر، اسید استئاریک و لینولنیک اسید هستند. گلوتامیک اسید و آسپارتیک اسید غالب ترین اسیدهای آمینه هستند.

اسیدهای آمینه ضروری اصلی در دانه ها آرژنین، لیزین، والین و لوسین هستند. برجسته کردن محتوای بالای لیزین و ترئونین در بذر گوجه‌فرنگی مهم است که می‌تواند به طور قابل‌توجهی کیفیت پروتئین محصولات غلات را بهبود بخشد.

بذر

خواص عملکردی کنسانتره بذر گوجه فرنگی و کنسانتره پروتئین با سایر پروتئین های گیاهی قابل مقایسه است. بذر گوجه فرنگی منبع خوبی از آنتی اکسیدان است زیرا سرشار از ترکیبات فیتوشیمیایی است. مخزن مهمی از ترکیبات فنلی است.

شناخت رو به رشدی وجود دارد که بسیاری از متابولیت‌های ثانویه فنلی موجود در دانه‌ها ممکن است تا حدی برای سلامت انسان مفید باشند که از طریق فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی انجام می‌شود.

بذر های گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال بالقوه سالم هستند که می توانند به عنوان منابع مواد تشکیل دهنده برای تقویت یا عملکرد غذا مورد استفاده قرار گیرند.

بذرگو جه فرنگی را می توان به راحتی با شرایط مختلف خاک و آب و هوا سازگار کرد، بنابراین به طور گسترده در سراسر جهان کشت می شود.

بذر های گوجه فرنگی سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند لیکوپن، بتاکاروتن، اسیدهای اسکوربیک، فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی هستند. این ترکیبات دارای فعالیت های ضد التهابی، ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی هستند.

لیکوپن و بتاکاروتن مهارکننده‌های بسیار مؤثر اکسیژن منفرد و پاک‌کننده‌های رادیکال‌های پراکسیل هستند. علاوه بر این، رادیکال های آزاد تولید شده در طول متابولیسم طبیعی را سم زدایی می کنند.

میوه‌های گوجه‌فرنگی را می‌توان به صورت خشک، پودر، سس، آب‌میوه یا کامل پردازش و نگهداری کرد. همچنین، تولید گوجه‌فرنگی برای بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان کسب‌وکار درآمدزایی خوبی است.