طعم سیب خشک عمده در شربت سیب معجزه می کند

روش های دیگر برای پیش تیمار سیب خشک عمده عبارتند از بلانچ کردن با شربت و بلانچ کردن با بخار یا آب.

گوگرد و غوطه ور شدن سولفیت به دلیل مسائل حساسیت توصیه نمی شود – به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های آسم یا تنفسی.

بلانچ کردن شربت شامل این است که میوه آماده شده را به مدت 10 دقیقه در یک شربت شکر (1 فنجان شکر، 1 فنجان شربت ذرت سفید و 2 فنجان آب) بجوشانید و سپس بگذارید 30 تا 45 دقیقه قبل از آبکش کردن، آبکشی و گذاشتن در شربت داغ بماند.

روی سینی های خشک کن میوه بلانچ شده با شربت نسبت به میوه هایی که با روش های دیگر درمان می شوند، شیرین تر و چسبنده تر است. طعم آن شبیه میوه های شیرین است.

سیب ها را به برش های ⅛ تا ½ اینچی برش دهید. سیب های نازک برش داده شده به عنوان چیپس سیب خشک می شوند. قطعات یکنواخت امکان خشک شدن یکنواخت در کل قطعه را فراهم می کند.
پوست کندن سیب یک گزینه است. پوست با خشک شدن تمایل به سفت شدن دارد و سطح را کاهش می دهد و از خروج رطوبت جلوگیری می کند و زمان خشک شدن را افزایش می دهد.
برش های از قبل آماده شده را روی سینی های خشک کن در یک لایه قرار دهید تا لبه ها با هم تماس نداشته باشند یا روی هم قرار نگیرند. سینی ها را در آبگیر از قبل گرم شده قرار دهید.

هنگامی که رطوبت سطحی روی میوه وجود دارد، دمای اولیه را روی 145 درجه فارنهایت تنظیم کنید. پس از یک ساعت، دما را به 135 تا 140 درجه فارنهایت کاهش دهید تا برش ها خشک شوند.

توجه: اگر میوه در دمای خیلی بالا خشک شود، سطح بیرونی آن سفت می شود و از خروج رطوبت از مرکز برش جلوگیری می کند. به این حالت سخت شدن کیس می گویند.
6 تا 12 ساعت صبر کنید تا برش های سیب خشک شوند.