لیست ارزان ترین پودر مکمل دام

پودر مکمل دام بهترین شکل مکمل دام است که در بازار وجود دارد. قیمت های مکمل دام در بازار با توجه به کیفیت آن متنوع است. عرضه وفروش از طریق سایت های آنلاین فروش هم انجام می شود. خریداران می توانند به مراکز خرید مراجعه کنند.
بعد از آب وغذا مهم ترین نگرانی بشر تامین غذا بوده است. بخش عمده غذای انسان ها به وسیله دام ومشتقات آن مثل شیرو گوشت تامین می شود. امروزه دانشمندان با آزمایش های مختلف در تلاش هستند تا کیفیت غذای بشر را بالا ببرند، یکی از این تلاش ها افزایش سطح کیفیت غذای دام به وسیله مکمل های غذایی است.

پودر مکمل دام

انواع مکمل خوراک دام

۱٫ مواد معدنی: مواد معدنی در حیات حیوانات وانسان ها نقش بسزایی دارد که به دو دسته مواد معدنی پرمصرف وکم مصرف تقسیم می شود.
مواد معدنی کم مصرف شامل: کلسیم- فسفر- منیزیم- کلر- پتاسیم
مواد معدنی پرمصرف شامل: مس- روی- منگنز- آهن- کروم- نیکل- آرسنیک
۲٫ ویتامین: ویتامین مواد مورد نیاز سلول های بدن است که برای افزایش شیردهی به خوراک دام به عنوان مکمل اضافه می شود. از جمله ویتامین هایی که به صورت مکمل در خوراک دام اضافه می شود، می توان به نیاسین- کولین- ویتامین A- ویتامین E اشاره کرد.
۳٫ اسید های چرب ضروری: اسید چرب به منظور افزایش تولید مثل به خوراک ماهی خاویاری افزوده می شود. مهم ترین اسیدهای چرب امگا۳ وامگا۶ هستند.
۴٫ اسید آمینه های مورد نیاز: پروتئین ها از مواد ضروری حیوانات هستند که شامل ۲۰ نوع آمینو اسید می باشند.اسید آمینه های مورد نیاز شامل: لیزین- هیستیدین- والین- فنیل آلانین می شود.

پودر مکمل دام

هزینه های سرمایه گذاری در تولید مکمل دام

برای تاسیس یک واحد صنعتی تولید¬کننده مکمل دام هزینه های مختلفی وجود دارد.
اگر شما نیز قصد وارد شدن به این صنعت دارید باید هزینه هایی مانند: زمین، ماشین آلات و تجهیزات، تاسیسات¬عمومی، تجهیزات اداری و… را در نظر بگیرید.

پودر مکمل دام

روش های نوین در تولید پودر مکمل دام

امروزه پیشرفت تکنولژی بهبود زیادی به بالارفتن کیفیت غذای بشر کرده است.
در عصر حاضر شیمیدانان با انجام آزمایش های متعدد توانسته اند خوراک ماهی تیلاپیا را تولید کنند که باعث بالارفتن سطح کیفی غذای ماهی شده است.
استفاده از تجهیزات مدرن و انجام آزمایش های بسیار در آزمایشگاه های مجهز توانسته کمک زیادی به چرخه غذایی بکند.
اما عاملی که در اینجا باید توجه کرد این است که این تجهیزات نیاز به سرمایه زیادی دارد واین مسئله یک نقطه ظعف برای کشورهای درحال توسعه است.