مردی با قابلمه 14 پارچه کاسیو سقف خانه اش را قیرگونی کرد

در حالی که تقریباً همه قابلمه 14 پارچه کاسیو به عنوان “قابل شستشو در ماشین ظرفشویی” به بازار عرضه می شوند، دستورالعمل های مراقبت شستشوی دستی را توصیه می کنند.

شاید زیاد به نظر نرسد، اما کوبیدن مداوم ظروف در ماشین لباسشویی خودکار به راحتی می تواند پوشش نچسب را خراش دهد. حتی برای ظروف نچسب درجه یک، عبور از ماشین ظرفشویی اغلب با کاهش سریع عملکرد همراه است.

بگذاریدقابلمه قبل از تمیز کردن خنک شود. دوست داشتن صدای تند یک قابلمه داغ که وارد آب سرد می شود آسان است. قابلمه نچسب شما به اندازه شما این را دوست ندارد.

پایه آلومینیومی و روکش نچسب قابلمه شما از مواد مختلفی ساخته شده است. هر لایه مادی با تغییر دمای آن با سرعت متفاوتی منبسط و منقبض می شود.

قابلمه

انداختن ظرف در آب، دما را به سرعت تغییر می‌دهد و می‌تواند لایه‌ها را از هم جدا کند زیرا لایه‌ها به سرعت منقبض می‌شوند. می‌توانید با صبر کردن برای خنک شدن قابلمه قبل از تمیز کردن، به آن زندگی بیافزایید.

برای تمیز کردن سریع از یک حوله کاغذی یا پارچه ای استفاده کنید.
در بسیاری از موارد، برای تمیز کردن ظرف خود پس از استفاده، نیازی به آب و صابون ندارید. به سادگی پس از خنک شدن ظرف، آن را با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی پاک کنید.

صابون و مقداری آب شهری می‌توانند باعث فرسودگی و فرسایش اضافی قابلمه شما شوند. در بسیاری از موارد بیش از حد است.

قابلمه های خود را روی هم انباشته نکنید. وزن قابلمه ها اصطکاک ایجاد می کند که می تواند به سرعت قابلمه شما را پیر کند یا آسیب فوری مانند خراش، فرورفتگی و تراشه ایجاد کند. به طور مشابه، ظروف فلزی مورد استفاده روی سطح نچسب می توانند باعث فرسودگی سریع قابلمه شوند.

از روغن ها و اسپری های کم دود خودداری کنید. برای روغن کاری این قابلمه از روغن اسپری آئروسل یا کره استفاده نکنید. این چربی‌های پخت و پز با دمای پایین معمولاً روی ظروف شما باقی می‌مانند. تمیز کردن آن می تواند بسیار دشوار باشد و عمر قابلمه شما را کوتاه می کند.

رقبا: بهترین قابلمه گرانیتی چیست؟ چندین برند رقیب برای انتخاب وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم از ترفندهای اطلاعات تجاری «گرانیتی» کناره‌گیری کنید و به دنبال انواع دیگر قابلمه های سرامیکی نچسب باشید.