مصرف رب انار ناژه در زمان بارداری موجب لاغری مادر می شود

همه ما می دانیم که انار خواص زیادی دارد و طبیعتا رب انار ناژه به دست آمده نیز خواص مشابهی دارد.

حدود 100 سال از زمانی که بشر به فواید انار و خواص درمانی آن پی برده است می گذرد. وقتی صحبت از رب انار می شود، مستقیماً به خواص همان میوه انار اشاره می کنیم، با این تفاوت که انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی فنول» است. سطح کلسترول مضر خون (LDL) را کاهش می دهد و اجازه تولید چربی در رگ ها را نمی دهد.

رب

لازم به ذکر است که پلی فنول ها ترکیباتی هستند که در بیشتر سبزیجات و میوه ها یافت می شوند اما در انار بیشتر دیده می شوند. لازم به ذکر است که انار حاوی مواد مغذی زیادی است که در جدول زیر به اختصار به آن اشاره می کنیم:

هر 100 گرم از این میوه حاوی:

پتاسیم 240 میلی گرم

3 گرم فیبر

ویتامین C 13 میلی گرم

80 درصد آب

در این مقدار انار 50 کالری انرژی وجود دارد. مقداری آهن نیز در انار وجود دارد، اما از آن به عنوان منبع آهن استفاده نمی شود. همچنین قند موجود در انار مانع از مصرف آن در افراد دیابتی نمی شود.

با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد خواص انار و رب انار در اختیار شما قرار دهیم.

تفاوت بین رب انار و انار چیست؟ وقتی رب انار درست می شود، ویتامین C فقط اندکی کاهش می یابد. بنابراین می توان گفت که رب انار نیز ارزش غذایی بالایی دارد البته از انار بی کیفیت نیز نباید استفاده کرد و همچنین باید طی فرآیندی سالم تهیه شود.

رب انار چه رنگی باید باشد؟ رنگ رب انار با توجه به فرآیند پخت تغییر می کند. هنگامی که آب انار در دمای پایین یا زمان حرارت کم به رب تبدیل می شود، محصول قرمز می شود و با افزایش زمان حرارت دادن تمایل به سوختن دارد.

همه ما می دانیم که انار خواص زیادی دارد و طبیعتا رب انار به دست آمده نیز خواص مشابهی دارد. حدود 100 سال است که بشر به فواید انار و خواص درمانی آن پی برده است. رب انار را به طور کامل و بهداشتی گرفته می شود.