پودر چربی خالص دام کلسیمی پلاس ایرانی + قیمت خرید، خواص، کاربرد و مصارف

پودر چربی خالص دام کلسیمی پلاس محصولی است که باعث بهبود عملکرد تولیدمثل در دام و طیور می شود. که در خوراک دام و طیور استفاده می شود زیرا فواید بسیار خوبی برای دام و طیور دارد.پودر چربی کلسیمی که حاوی اسید های چرب غیر اشباع می باشد باعث بهبود عملکرد تولیدمثلی میشود مثل :

۱. باعث افزایش تراکم انرژی جیره می شود.

۲. غلضت پروژسترون را افزایش می دهد.

۳. باعث تغییر توسعه فولیکولی

۴. بهبود کیفیت رویان

پودر چربیدارای خواص زیر است:

۱.چربی ها از شکمبه عبور داده شده اند.

۲.خوش خوراکیش بالاست.

۳.قابلیت هضم بالایی دارد.

۴.باعث تحریک تولید شیر می شود.

۵.باعث کاهش اثرات بالانس منفی انرژی

قیمت پودر چربی خالص با توجه به مقدار خالص بودن متفاوت است.

گاوهای پر تولید به ویژه در ابتدای دوره شیرواری (120 روز بعد از زایمان)بطور عمده در بالانس منفی انرژی قرار دارند این مسئله به این دلیل است که مصرف انرژی کمتر از احتیاجات لازم برای مواد مغذی مورد نیاز تولید بالا است . در نتیجه گاو ذخایر مواد مغذی در بدن مثل چربی بافتی را برای برطرف کردن نیاز های انرژی مصرف می کند ،این مسئله در مدت زمان کوتاهی تاثیرات سوء از جمله کاهش وزن ، کاهش ایمنی ، ضعف عمومی ،کاهش قدرت باروری ، کاهش دوره شیرواری و مدت زمان سودمندی در گله و….. را در پی خواهد داشت.

استفاده از کنسانتره در جیره دارای محدودیت می باشد چرا که افزایش 60- 55 درصد ماده خشک جیره باعث کاهش چربی شیر ، اسیدوز تحت بالینی و بالینی ، کاهش غذای مصرفی ، لامینیت و کاهش کارایی مواد غذایی می شود.این مواد به علت ساختار حجیمی که دارند به سرعت حجم شکمبه را اشغال کرده در نتیجه میزان مواد غذایی دریافتی کم می شود و خود عامل تشدید کننده کمبود انرژی می شوند.

پودر چربی خالص دام کلسیمی پلاس ایرانی + قیمت خرید، خواص، کاربرد و مصارف

خرید و فروش پودر چربی خالص دام

خرید و فروش پودر چربی خالص دام فروش پودر چربی مخصوص دام و طیور در مراکز بزرگ فروش موجب شده است محصول از قیمت پایین تری نسبت به سایر فروشگاه ها برخوردار باشد. مرکز فروش پودر چربی مخصوص دام و طیور همواره بهترین محصولات درجه یک را به جهت خرید عمده برای متقاضیان عرضه نموده است.
پودر چربی از خوراک های مغذی برای دام و طیور می باشد که امروزه با قیمت و کیفیت بی نظیر به عنوان گزینه ای عالی برای جایگزین سایر مواد غذایی شده است.فروش پودر چربی با قیمت عمده در مراکز فروش سبب شده که این بازار فروش این محصول رونق بالایی داشته باشد چرا که قیمت مناسب آن از لحاظ اقتصادی کاملا ب صرفه تر است. پودر چربی از محصولات مهم در جیره غذایی دام و طیور می باشد و در دو نوع خالص و کلسیمی در بازار موجود است که مشتریان برای مشاوره جهت خرید می توانند ابتدا با کارشناسان سایت تماس بگیرند. قیمت عمده پودر چربی برای خرید، در صورت استفاده ی روزانه در خوراک دام و طیور منصفانه تر است.چربیها می توانند تراکم انرژی جیره را بیشتر کنند . گاوهای پر تولید و یا گاوهایی که در شرایط استرسها ی محیطی (استرس گرمایی، جابجایی) به سرمی برند روزانه به 40 مگا کالری یا بیشتر انرژی خالص نیاز دارند از این مقدار 8 مگا کالری یا حدود 8 درصد ماده خشک جیره را می توان از طریق چربی تامین نمود .
اگر چه گاوهای شیری باشکمبه فعالی که دارند به چربی یا اسیدهای چرب نیاز ندارند،اما بودن آنها درجیره مزایای زیادی دارد.وجود چربی به مقدار متوسط در کنسانتره به شدت خصوصیات خوراک را برای حمل ونقل بهبود می بخشد.چون در صورت کمبود یا نبودن چربی در خوراک قسمتی از مواد خوراکی به صورت پودر یا گرده در آمده به صورت غبار از آن خارج می شود،به همین ترتیب وجود مقدار متوسط چربی اصطکاک ماشین آلات و تجهیزات حمل ونقل خوراک را کاهش می دهد و ضمن خوش خوراکی جیره و افزایش مصرف خوراک به عنوان حامل ویتامین های محلول در چربی سودمند است .
مکمل های چربی ممکن است جذب ویتامین های محلول در چربی را نیز افزایش دهد .پودر چربی حاوی اسیدهای چرب مهمی است که در جیره غذایی لازم است.

مهم ترین اسیدهای چرب لینولئیک است که علایم کمبود آن در گوساله هایی که جیره فاقد چربی دریافت کردند به صورت کاهش رشد،شوره فلسی ،موی دراز و خشک شده،ریزش بیش از حد مو و اسهال بروز میکند.چربی ها به طورمعمول ۱۰-۲۵ درصد جیره نشخوار کنندگان جوان را تشکیل می دهد زیرا گوساله به مقدار زیاد انرژی نیاز دارند.هنگامی که گاو میزان کنسانتره زیادی را جدای از علوفه در جیره مصرف می کند ،انقباضات ماهیچه شکمبه کاهش پیدا می کند این انقباضات طبیعی چنانچه کاهش پیدا کند یا متوقف شود عواقب نامطلوبی را (به ویژه در اوایل دوران شیردهی و دوران زایمان )در مورد بروز برخی از اختلالات متابولیکی (اسیدوزو…)و کاهش مقدار خوراک مصرفی ،تولیدات وسلامت دام دارد.جیره هایی که حاوی غلات زیاد و فیبر پایین است به دلیل کمبود فیبر و کاهش حرکات دستگاه گوارش می تواند سبب عارضه ی جابه جایی شیردان گردد.ضمن اینکه به دلیل تخمیر سریع غلات و تولید اسید لاکتیک باعث ازبین رفتن برخی میکروارگانیسم های مفید درون شکمبه شده ،توازن اکولوژیکی شکمبه را به هم می زند همچنین اسیدتیه بالا و کاهشpH شکمبه موجب بروز عارضه اسیدوز و به دنبال آن لنگش به ویژه در دامهای پرتولید می گردد. اکوسیستم شکمبه لایه های مختلفی دارد که یک لایه آن مربوط به ذرات بزرگ علوفه است.
این لایه نقش خیلی مهمی را در حفظ تخمیر مناسب در شکمبه به عهده دارد.این لایه لقمه راجهت نشخوار فراهم می آورد که باعث ریز شدن اندازه ذرات علوفه و کوچک شدن ذرات دانه ها که در بین قطعات علوفه وجود دارند،می شود .

پودر چربی خالص دام عمده

پودر چربی خالص دام عمده عمده‌ترین پودرهای چربی عبارتند از:

پودر چربی کلسیمی یا محافظت شده

پودر چربی خالص

پودرهای چربی بسته به درصد اسیدهای چرب اشباع یا غیراشباع باعث افزایش عملکرد تولیدمثلی یا افزایش چربی و تولید شیر می‌شوند. هنگام عرضه پودر چربی دامی باید به این نکات توجه داشت و محصول متناسب با نیاز دام خریداری شود. چندین شرکت ایرانی در حال تولید برندهای مختلف پودر چربی دامی با کیفیت تحت استانداردهای جهانی هستند.

عرضه عمده پودر چربی دامی ایرانی تحت برندهای زیر انجام می شود:

پرشیا فت

پرشیا فت سیلور

پارس فت

لادُر فت

رویال فت

سوپرا فت

پودر چربی خالص دام کلسیمی پلاس

پودر چربی خالص دام کلسیمی پلاس امروزه استفاده از چربی در جیره دام به منظور افزایش انرژی و شیردهی دام، امری اجتناب ناپذیر است. اما با توجه به سیستم گوارشی ویژه این حیوانات، استفاده مستقیم از روغن و تری گلیسیرید به دلیل اختلال در عملکرد شکمبه، ممکن نیست.

برای حل این مشکل، به جای روغن از پودر چربی محافظت شده کلسیمی استفاده می گردد. این پودر، بدون ایجاد اختلال در متابولیسم شکمبه و بدون تاثیر بر باکتری های مفید آن، از شکمبه عبور کرده و در روده کوچک هضم می شود و به این ترتیب نیاز دام به انرژی حاصل از چربی، اسیدهای چرب ضروری و نیز کلسیم تامین می گردد.

فواید استفاده از پودر چرپی کلسیمی پلاس:

بهبود باروری دام

افزایش چربی شیر

بهبود وضعیت عمومی بدن دام

تامین انرژی برای افزایش تولید شیر

سلامت عمومی دام

تامین کلسیم مورد نیاز دام