پیرزنی با لنت ترمز شرکتی ساینا کابینت ها را تمیز می کند

هنگام انتخاب لنت ترمز شرکتی ساینا، اول از همه، توصیه می کنیم شرایط عملکرد آنها را در نظر بگیرید: محیط و شرایط آب و هوایی. اگر خودرو مجبور به رانندگی مکرر در مناطق کوهستانی یا تپه ماهور است، به خاطر داشته باشید که بار روی ترمزها نسبت به رانندگی در شرایط عادی شهری بیشتر است.

بنابراین لازم است لنت‌هایی را انتخاب کنید که متراکم‌تر و دارای محتوای بالای ترمز باشند. فلزات در مخلوط پوشش اصطکاکی
وزن ماشین را در نظر بگیرید – برای ماشین های بزرگ و سنگین، باید لنت ترمز تقویت شده بگیرید.

طرفداران رانندگی سریع باید لنت هایی با یک لایه اضافی انتخاب کنند.
اگر خودرو بیشتر اوقات در مناطق شهری یا با سرعت کم حرکت می کند، نباید لنت ترمز از نوع اسپرت را برای آن انتخاب کنید. برخی از علاقه مندان به خودرو به اشتباه معتقدند لنت های ترمز اسپرت بادوام ترین و کمتر در معرض سایش هستند، با این حال، ویژگی های خاص لنت های اسپرت در رژیم دمایی آنها نهفته است.

لنت

سیستم ترمز اتومبیل های مسابقه ای می تواند دمای گرمایش تا 900 درجه سانتیگراد را تحمل کند و لنت های ترمز در هنگام پیش گرم شدن (از 100 درجه سانتیگراد) وارد حالت کار می شوند.

ویژگی چنین رژیم دمایی لنت های ترمز ورزشی این است که در دماهای بالا ضریب اصطکاک ~ 0.5 است که هنگام کار در دمای استاندارد تا 150 درجه سانتیگراد با همان شاخص تفاوت قابل توجهی دارد – ضریب اصطکاک به 0.2 کاهش می یابد. بنابراین، رژیم دمایی پدهای ورزشی آنها را برای رانندگی “آرام” در شهر بی اثر می کند.

شاخص اصطکاک یک شاخص مهم در هنگام انتخاب لنت ترمز است. اگر ضریب کمتر از حداقل مورد نیاز خودروساز باشد، قطعه بیشتر فرسوده می شود و بنابراین نیاز به تعویض بیشتر خواهد داشت.

لنت های ترمز که خیلی سفت هستند به طور فعال دیسک ترمز را سایش می کنند و باعث ایجاد لرزش های ناخوشایند هنگام ترمزگیری می شوند.

مقدار شاخص اصطکاک به ترکیب مخلوط اصطکاک لنت بستگی دارد. هرچه ساینده تر باشد، لنت سخت تر و تأثیر آن بر دیسک ترمز قوی تر است. هر چه ساینده کمتر باشد، لنت نرم تر و سریعتر سایش می شود.

مخلوط اصطکاکی لنت ترمز می تواند تا 20 عنصر را شامل شود که بسته به سازنده، ترکیب لنت متفاوت است. بسته به نسبت عناصر اصلی، لنت ها به چند نوع تقسیم می شوند:

نیمه فلزی (نیمه فلزی) – مخلوط اصطکاکی این نوع لنت حاوی حداکثر 65٪ پودر آهن یا مس است که توسط ذرات گرافیت به یک پوشش متراکم متصل شده است. ویژگی این نوع لنت ها حفظ شاخص اصطکاک پایدار تحت تأثیر دمای بالا است، آنها بادوام و مناسب برای رانندگی با سرعت بالا هستند.

لنت های کم فلز از مخلوط فلزی 30 درصد تشکیل شده است، بقیه ترکیبی از مواد آلی. آنها با پایداری بالا و ویژگی های ترمز عالی متمایز می شوند ، اما کاملاً پر سر و صدا و به طور قابل توجهی “گرد و غبار” هستند.

سرامیک (همچنین ارگانیک) (سرامیک / ارگانیک) – رایج ترین برای نصب در اتومبیل های استاندارد. ترکیب مخلوط اصطکاک چنین لنت ها توسط اجزای آلی، عمدتاً گرافیت، غالب است، که باعث می شود رنگ قسمت سیاه روشن شود.

برای تقویت کفش، برنز یا کولار نیز به ترکیب آن اضافه می شود. لنت های ارگانیک برای رانندگی روزمره در شهر عالی هستند، بی صدا و بادوام هستند، اما از گرمای بیش از حد و ترمز شدید / فعال می ترسند.