کود شیمیایی که از کره ماه برداشت نمودند!

ژنگ فنگتیان، استاد دانشکده اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی دانشگاه رنمین چین در پکن گفت: اگر چین نیمی از کودی را که در حال حاضر استفاده می‌کند استفاده کند، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

استفاده بیش از حد از کود در مزارع چین چقدر مضر است؟ ارقام مؤسسه خاک و کود نیترات آمونیوم آکادمی علوم کشاورزی چین  نشان می دهد که در نیمی از مناطق چین، متوسط سطح مصرف کود نیتروژن از حد پذیرفته شده بین المللی 225 کیلوگرم در هکتار فراتر می رود.

در کنار استفاده بیش از حد کود فسفات آلی استفاده نادرست نیز وجود دارد که نرخ جذب را کاهش می دهد تنها 30 درصد از کودهایی که چین استفاده می کند واقعاً مفید است، بسیار کمتر از نرخ 40 درصدی در کشورهای غربی و یک بررسی توسط مقامات کشاورزی در هنان نشان داد که تنها یک سوم از سه میلیون تن کود مورد استفاده در این استان واقعاً توسط محصولات جذب شده است.

کود استفاده نشده باعث آلودگی می شود و یک بررسی CAAS از مزارع فشرده سبزیجات در 20 شهرستان در پنج استان شمالی نشان داد که نیمی از 800 نقطه بررسی شده دارای سطوح بیش از حد نیترات در آب های زیرزمینی هستند که به کود سفید اوره مربوط می شود و CAAS پیش بینی کرد که تمام استان های مرکزی و جنوب شرقی بار جیانگشی و شانشی تا سال 2015 در معرض خطر بالای آلودگی آب های زیرزمینی نیترات قرار دارند.

کارشناسان می گویند سوء استفاده از آفت کش ها به نقطه اوج خود رسیده است و Huang Hongxiang، محقق مؤسسه منابع کشاورزی و برنامه ریزی منطقه ای CAAS، گفت که کاشت در تمام طول سال مستلزم استفاده در مقیاس وسیع از آفت کش ها و کود سولفات پتاسیم اگریمل است و این امر ناگزیر باعث آلودگی خاک و آب می شود و این به نوبه خود به معنای نیاز به کود و آفت کش های بیشتری است که باعث ایجاد یک چرخه معیوب می شود.

  • منابع:
  • تبلیغات: 
    1. تاثیرات مصرف زیره برای بدن
    2. پارچه رومبلی که نادید گرفته نشد
    3. خوردن سیب سبز باعث سلامت عقلی افراد بسیاری شده است
    4. از تمام مزایای شیشه دوجداره حرارتی لذت ببرید