گونه های مختلف گلاب از فسیل مربوط به 40 میلیون سال پیش

زیبایی و عطر گلاب دو آتیشه کاشان از زمان های بسیار قدیم شناخته شده بوده است، اولین گزارش های تاریخی از گل رز در متون قدیمی چینی و سانسکریت یافت شد.
یافته های فسیلی مربوط به حدود 40 میلیون سال پیش نشان می دهد که گونه های رزا حداقل از آن زمان در این سیاره وجود داشته اند.
گلاب سه آتیشه تا به امروز یکی از مهم‌ترین گروه‌های گیاهان زینتی، نشانه الهام، صفا، عشق، شادی و زیبایی است که «هدیه زوایا»، «ملکه گل‌ها» و «گل» نامیده می‌شود.
با توجه به یافته های نازارنکو و همکاران، (1983)، جنس Rosa، که گونه روغن‌دار به آن تعلق دارد، از لیاناهای همیشه سبز باستانی سانداربان در هند که «داروخانه جهان» نامیده می‌شوند، سرچشمه می‌گیرد، زیرا بیش از یک چهارم داروهایی که امروزه در پزشکی شناخته می‌شوند، هستند.
بر اساس گیاهان این جنگل ها، در حال حاضر حدود 1000 ژنوتیپ گلاب ربیع کاشان شناخته شده است، آنها بر اساس ویژگی‌های گیاه‌شناسی طبقه‌بندی و گروه‌بندی می‌شوند: چای‌های ترکیبی، گل‌های بزرگ، پلی‌انتوس، فلوریبونداس، مینیاتورها، کوهنوردی، درختچه‌ها، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها رایحه مشخصی را نشان می‌دهند که توسط عطرسازان ترجیح داده می‌شود.
وابستگی گونه ها عامل تعیین کننده کیفیت محصولات تجاری است: اسانس ها، هیدرولات ها و بتن و مطلق، اسانس ها و هیدرولات ها فرآورده های تقطیر هستند، بتن عصاره ای با حلال غیرقطبی و مطلق محصول بعدی است که پس از استخراج بتن با اتانول به وجود می آید.
از جمله کشورهایی مانند ترکیه، چین، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، مصر، مراکش و بلغارستان در میان کشورهای پیشرو جهان در تولید گل رز می‌توان به کشورهایی مانند ترکیه، چین، شوروی سابق، و بلغارستان اشاره کرد.
در بلغارستان کشت و فرآوری گل رز یک سنت و امرار معاش بخش بزرگی از مردم است و برای اقتصاد کشاورزی این کشور بسیار مهم است و R. damascena Mill., R. alba L., R. gallica L. .، و R. centifolia L. عمدتاً رشد می کنند.
استفاده از گلاب دو آتیشه شیراز، عصاره های آبی و الکلی گلبرگ، گل و سر گل رز نه تنها به عنوان معطر یا رایحه درمانی، بلکه برای درمان و پیشگیری از بیماری ها و اختلالات مختلف در طب عامیانه بسیار رایج است.
بنابراین، جستجو برای فعالیت‌های بیولوژیکی جدید عصاره‌های گیاهی در بسیاری از موارد بر اساس داده‌های دستور العمل‌های شفادهنده‌های عامیانه است.
بر پایه علمی، دانش تجربی از طب عامیانه جنبه مهمی از مطالعات in vitro و in vivo بیشتر و بیشتر، از جمله آزمایش‌های بالینی و بالینی است.
  • منابع:
    1. Rose Flowers—A Delicate Perfume or a Natural Healer?
  • تبلیغات: 
    1. عینک طبی که در برابر نورخوشید مقاوم است!
    2. اسب دریایی که به دلیل آلودگی آب دچار خفگی شد!
    3. اسانسی که باعث شد مرد پیری جوان بشود!
    4. اسانسی که باعث شد مرغ مرده ایی زنده شود!